Antalya'nın Konyaaltı ilçesinde bulunan 149 dairelik lüks bir rezidansta, site yönetimi ile kat malikleri arasında aidat krizi mahkemeye taşındı. Site sakinlerinden Hediye Hin, 2025 yılı için aylık 13 bin lira olan aidatın 2026'da 20 bin liraya çıkarıldığını ve ocak ayında 100 bin liralık ek ödeme istendiğini belirterek dava açtı. Bu artışlarla birlikte bir sakinin yıllık toplam ödemesi 340 bin liraya ulaştı.
Yıllık artışın yaklaşık yüzde 118 olduğunu savunan Hediye Hin, yönetimin ise bu oranı yüzde 54 olarak açıkladığını öne sürdü. Davanın ilk duruşması Antalya 2'nci Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görüldü. Mahkeme, sitenin karar defteri ile haziran cetvelinin sunulmasına ve dosyanın incelenmesi için bilirkişiye gönderilmesine karar verdi.
"Belirlenen aidat, bütçe ve bilanço olmadan yapıldı"
Duruşma sonrasında açıklamalarda bulunan Hediye Hin, yapılan artışların ve ek ödemelerin hukuksuz olduğunu iddia etti. Hin, "Ocak ayında genel kurul toplantısı yapılmıştır. Karar defteri hazır bulunmamış olup, 120 bin lira aidat toplanmıştır. Diğer aylarda ise 20 bin lira olmak üzere düzenli aidat ücreti belirlenmiştir. Belirlenen aidat, bütçe ve bilanço olmadan yapıldı. Bununla birlikte 120 bin lirayı toplayabilmek için sitede asansör, su gibi bölümlerde kısıtlama yapılmıştır" dedi.
"Davamda sonuna kadar gideceğim"
Sitede aidatını ödemeyen bir grubun borcunun 6 milyon liraya ulaştığını ve bu borçlar için indirim kararı alındığını belirten Hin, bu duruma da itiraz ettiğini söyledi. Hediye Hin, "Benim paramın aidatlarını ödemeyenlere hediye edilmesini asla kabul etmiyorum. Bunun için de davamda sonuna kadar gideceğim. Ayrıca borç adı altında toplanılan paranın neden faizde olduğunu da soracağım" diye konuştu.